Tabákové firmy v Česku stále cílí na mladé lidi na sociálních sítích
Tabákové firmy v Česku stále cílí na mladé lidi na sociálních sítích
Tabákové společnosti v České republice silně propagují takzvané bezdýmné tabákové produkty. Využívají přitom díru v zákoně a regulaci sociálních sítí. Letošní Světový den bez tabáku organizovaný Světovou zdravotnickou organizací (WHO) se zaměřuje na marketingové praktiky, kterými tabákové společnosti lákají nové generace na závislost na nikotinu. Odborníci z Kliniky adiktologie 1. lékařské fakulty a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a studenti z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy se snaží poukázat na moderní manipulativní praktiky ze strany tabákových firem.
„Tabákové firmy stále využívají influencery na sociálních sítích, přestože to odporuje regulaci i etickým kodexům. Je potřeba, aby tomu politici i rodiče dětí věnovali pozornost, protože tyto produkty jsou velmi lehce návykové,“ říká Denisa Hejlová, vedoucí Katedry marketingové komunikace a public relations IKSŽ FSV UK.
Čtěte více v tiskové zprávě.