Zuzana Havránková: Menší třídy nenapomáhají lepším výsledkům žáků ve školách
Zuzana Havránková: Menší třídy nenapomáhají lepším výsledkům žáků ve školách
Jaké to je být ženou v ekonomických oborech? Na jakých zajímavých výzkumných projektech pracovala? A co je vlastně metaanalýza?
V podcastu De Facto si s námi povídala přední ekonomka Zuzana Havránková z Institutu ekonomických studií na FSV UK.
„Intuice nám říká, že pro děti je to lepší v menších třídách. Dítě má víc pozornosti učitele, učitel má víc času, má tam větší klid. Z literatury, kterou jsme zkoumali, nám vyšlo, že ten efekt je nulový, že ten efekt tam není, že menší třídy nenapomáhají těm výsledkům.(...) Každopádně ta metaanalýza je jenom tak dobrá, jako je podkladová literatura. Můžeme tedy říct, že pokud ta podkladová literatura je dobrá, tak naše metaanalýza říká, že ten efekt tam není,“ říká v rozhovoru Zuzana Havránková.
Poslechnout si na Spotify, Apple Podcasts, nebo Google Podcasts
Poslechnout si celý rozhovor na webu
De Facto je podcast Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy o skutečném světě vědců a absolventů společenskovědních oborů. Vyučující, vědci a absolventi poutavě mluví o svém každodenním životě, práci a zkušenostech.