Program CEEPUS

Program CEEPUS

BELGRADE

English version

CEEPUS (Central European Exchange Programme for University Studies) je podobný programu ERASMUS+. Specifikem ale je, že propojuje země střední a východní Evropy a Balkánu a zaměřuje se na regionální spolupráci zapojených univerzit.

Program je určen pro:

  • studenty pregraduálního studia, kteři úspěšně ukončili 2. semestr studia
  • studenty postgraduálního studia
  • akademické pracovníky

Výměny probíhají buď v rámci zapojení do sítí vysokých škol nebo individuálně jako tzv. freemover. 

Zapojené země:

CEEPUS Member Countries

Informace o programu:

  • Webové stránky DZS - CEEPUS 
  • Webové stránky programu CEEPUS
  • Odpovědi na některé Vaše otázky můžete nalézt také na webu CEEPUS v sekci FAQ (v anglickém jazyce).

Podmínky výjezdu a přiznání stipendia

Podmínky k výjezdu platné pro všechny studijní cykly:

  • Student musí být zapsán k řádnému dennímu studiu (Bc., Mgr., PhD.)
  • Nelze žádat o stipendium do země Vašeho státního občanství
  • Státní občanství členské země CEEPUS nebo equal status (trvalý/přechodný pobyt v členské zemi CEEPUS) 
  • Věk bez omezení  


Studenti bakalářského a magisterského studijního cyklu:

  • Délka pobytu: 3-10 měsíců
  • Program je určen pro studenty od ukončeného druhého semestru
  • Pro účely práce na bakalářské nebo diplomové práci lze výjimečně povolit i kratší mobility (minimum je však jeden měsíc)

Studenti doktorského studijního cyklu:

  • krátkodobé pobyty v délce 1-2 měsíce za účelem přípravy závěrečné práce (lze žádat opakovaně)

Stipendium: 

  • Stipendium je určené na ubytování, stravování a případné pojištění a je vypláceno v hostitelské zemi.
  • Výše stipendia se v hostitelských zemích liší: informace o aktuální výši stipendií u jednotlivých zemí najdete zde.
  • Univerzita Karlova může proplatit cestovné na zahraniční stáže; pro informace kontaktujte koordinátora, případně Národní kancelář CEEPUS.

Podrobné informace si lze přečíst také v Pravidlech pro stipendisty a na stránkách Národní kanceláře CEEPUS ČR.

Výjezdy v rámci tematických sítí - EDUCATION WITHOUT FRONTIERS

Institut ekonomických studií, FSV UK, je členem sítě CIII-AT-0050-15-1920 / CIII-AT-0050-16-2021 Education Without Frontiers. Výjezdy v rámci této sítě se uskutečňují na následující univerzity:

  • University of Applied Sciences Burgenland, Austria (coordinator of the network)
  • University of Rijeka, Croatia
  • Juraj Dobrila University of Pula, Croatia
  • University North (Varaždin), Croatia
  • University of Zagreb, Croatia
  • University of Zadar, Croatia
  • University of Mostar, Bosnia and Herzegovina
  • Budapest Business School, Hungary
  • Budapest University of Technology and Economics, Hungary
  • Eötvös Loránd University, Hungary
  • University of Pécs, Hungary
  • Széchenyi István University, Hungary
  • Eszterházy Károly University, Hungary
  • University of Sopron, Hungary
  • University of Economics in Katowice, Poland
  • Cracow University of Economics, Poland
  • The Pontifical University of John Paul II in Cracow, Poland
  • University of Ljubljana, Slovenia
  • University of Maribor, Slovenia
  • University of Economics in Bratislava, Slovakia

University of Applied Sciences Burgenland v Rakousku je hlavní univerzita sítě Education without frontiers. Během semestru na FH Burgenland mohou stipendisté navštěvovat předměty v angličtině (seznam předmětů zde), nebo, pokud mají dobrou úroveň němčiny, mohou si vybrat mezi všemi předměty, které univerzita nabízí v němčině. Nabídka je otevřena studentům všech institutů a studijních programů.

Aktuální výše stipendia do Rakouska v rámci CEEPUS činí 1250 Eur měsíčně.

Proces podání přihlášky:

Výjezdy do Rakouska, University of Applied Sciences Burgenland

1. Fakultní výběrové řízení - vypisuje IES.  Pro výjezdy v LS 2024/2025 je termín odevzdání 10 října 2024. 

Kontaktní osobou pro zaslání přihlášek je PhDr. Lenka Šťastná, Ph.D. Zájemci zašlou CV, motivační dopis a výpis známek na e-mailovou adresu lenka.stastna@fsv.cuni.cz nebo inbound@fsv.cuni.cz. Výsledky výběrového řízení se studenti dozví během 1-2 týdnů.

2. Nominovaný student je zároveň vyzván partnerskou univerzitou k doložení přihlášky a dalších požadovaných dokumentů, více informací zde.

3. Nominovaný student se registruje na oficiálním webu programu CEEPUS: www.ceepus.info a podává si přihlášku pro udělení stipendia k danému výjezdu do 30.10. 2024.


Výjezdy na ostatní univerzity sítě Education Without Frontiers

Ostatní univerzity také nabízí předměty v angličtině - pro informace kontaktujte prosím CEEPUS koordinátory jednotlivých univerzit dle seznamu zde. Výše stipendia se v hostitelských zemí liší: informace najdete zde.

Interní termín přihlášení u každé univerzity se může lišit. Studenti nejdřív domlouvají výjezd u partnerské univerzity, a pak podávají přihlášku i na oficiálním webu programu CEEPUS: www.ceepus.info.

 

Výjezdy v rámci tematických sítí - Media in Transition / Transition in Media

Institut komunikačních studií a žurnalistiky, FSV UK, je členem sítě SK-1914-01-2425 Media in Transition / Transition in MediaVýjezdy v rámci této sítě se uskutečňují na následující univerzity:

  • The University of Warsaw, Faculty of Journalism (Poland)
  • The University of Bucharest, Faculty of Journalism and Communication Studies (Romania)
  • The University of Pécs, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Communication and Media Studies (Hungary).
  • Tomas Bata University, Faculty of Multimedia Communication, Department of Marketing Communication (Czechia). 
  • Moldova State University, Faculty of Journalism and Communication Sciences, Chișinău, (Moldova).
  • University College Beder, Faculty of Law and Humanities, Department of Communication Sciences (Albania).
  • Ss. Cyril and Methodius University in Skopje (R.N.Macedonia).
  • University of Information Technology and Management in Rzeszow, Chair of Media, Journalism and Social Communication (Poland).
  • University of Tuzla, Faculty of Humanities and Social Sciences (Bosnia and Herzegovina)
  • University of Zagreb, Faculty of Political Science (Croatia).
  • Faculty of Journalism and Mass Communication. Sofia (Bulgaria)

Kontaktní osobou pro zaslání přihlášek je Mgr. Anna Shavit, Ph.D.

Termíny odevzdání přihlášek:

Letní semestr 2024/2025

30 listopadu 2024

Zimní semestr 2025/2026 15 června 2025

Freemover výjezdy

Studenti si vybírají jakoukoliv univerzitu z jakékoliv univerzit v zemích zapojených do CEEPUS.

Proces podání přihlášek:

1. Vyhledání hostitelské instituce

Student si hostitelskou instituci vyhledává a oslovuje samostatně. Může se také obrátit s dotazem na pracovníky Národních kanceláří CEEPUS, kontakty k nalezení na www.ceepus.info.

2. Registrace na CEEPUS platformě:

Studenti v přihlášce pro mobilitu freemover uvádějí stručný popis náplně stáže v poli Motivation a přikládají dva dopisy na předepsaných formulářích:

     - Letter of Acceptance

     - Letter of Recommendation

Přihláška se spolu s dalšími dokumenty podává prostřednictvím CEEPUS platformy: www.ceepus.info.


Termíny odevzdání přihlášek:

Letní semestr 2024/2025 30 listopadu 2024
Zimní semestr 2025/2026

Na zimní semestr je možné vyjíždět spíše výjimečně, po dohodě s hostitelskou Národní kanceláří. Podávání přihlášek je umožněno zpravidla od května 2025

Podrobné informace ohledně podání přihlášky jako freemover a podmínky výjezdu k nalezení zde.

Před odjezdem je potřeba vyplnit formulář - Žádost o uznání předmětů. Výběr předmětů konzultujte s garantem oboru. 

Po návratu

Před ukončením studijního pobytu na zahraniční vysoké škole vyplníte zprávu z pobytu (Mobility Report) a potvrzení o pobytu (Letter of Confirmation), které vytisknete, necháte je potvrdit hostitelskou vysokou školou a po naskenování je vložíte do systému. 

Převod kreditů ze zahraniční univerzity na FSV UK uznává garant oboru na základě žádosti: Protokol o splnění studijních povinností v zahraničí a kopie výpisu splněných studijních povinností (transcript of records) z partnerské univerzity.

Po návratu budeme rádi, když nám a především dalším studentům dáte vědět, jak bylo. 

Jak na to? Sdílejte zážitky ze svého pobytu v sekci Exchange Experience na platformě Moodle. Některé zkušenosti studentů zveřejňujeme i zde

KONTAKT

Kontaktní osoba - OZS: Antonella Kopic Bernardon - inbound@fsv.cuni.cz