Erasmus+ školení zaměstnanců
Erasmus+ školení zaměstnanců
ERASMUS+ je program EU umožňující výměny studentů a zaměstnanců vysokých škol, který běží již od poloviny 80. let. Česká republika se ho zúčastňuje od roku 1997. Mobility probíhají na základě bilaterálních dohod, podepsaných mezi UK a partnerskými univerzitami. Finanční podporu poskytuje MŠMT ČR a hlavní kancelář LLP ERASMUS+ v Bruselu prostřednictvím Evropské kanceláře rektorátu Univerzity Karlovy (EK RUK).
Školení mohou zaměstnanci realizovat v následujících členských a nečlenských státech EU: Belgie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Island, Kypr, Litva, Lichtenštejnsko, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Severní Makedonie, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Spojené království Velké Británie a Severního Irska, Španělsko, Švédsko a Turecko.
Program podporuje profesní rozvoj zaměstnanců formou odborného kurzu, stínování zaměstnance na příslušném pracovišti či náslechů přednášek na partnerské vysokoškolské instituci nebo v jiné příslušné organizaci v zahraničí.
Informace pro zaměstnaneckou mobilitu v rámci programu Erasmus+ naleznete na webových stránkách Evropské kanceláře RUK zde.
Opatření rektora na zaměstnaneckou mobilitu v rámci programu Erasmus+
Aktuální nabídka Erasmus+ staff weeků
Minimální délka školení zaměstnanců jsou 2 po sobě jdoucí pracovní dny. Celková délka trvání školení nesmí překročit 2 měsíce.
Pobyt na konferenci není možné brát jako výjezd na školení. Z prostředků Erasmu+ nelze hradit registrační poplatky.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ PRO ZAMĚSTNANECKOU MOBILITU leden - březen 2025 otevřeno
Výběrové řízení na zaměstnanecké výjezdy programu Erasmus+ se realizuje podáním přihlášky prostřednictvím online systému IS věda (přes modul PAS projekty a soutěže) v období od 1. listopadu od 6:00 do 30. listopadu do 15:00.
Nezbytnou součástí přihlášky je nahrání vyplněného a podepsaného Erasmus+ Staff Mobility Agreement do aplikace. V optimálním případě bude MA podepsán všemi třemi stranami: účastníkem mobility, FSV Erasmus koordinátorem pro zaměstnaneckou mobilitu (Mgr. Petr Klimša) a zástupcem partnerské přijímací instituce. Pokud žadatel/ka nemá k dispozici dokument podepsaný ze strany partnera, nahraje pouze vyplněný a podepsaný dokument za sebe a FSV Erasmus koordinátora pro zaměstnaneckou mobilitu.
Pro úspěšné podání žádosti je potřeba mít v aplikaci přihlášku ve stavu "Odevzdáno" do daného termínu. V opačném případně nebudou přihlášky do VŘ Erasmus+ zahrnuty.
ZVYŠOVÁNÍ JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ V RÁMCI PROGRAMU ERASMUS+
Kromě nabídek uvedených zde lze například využít jazykové kurzy pořádané v Irsku, které je jedinou anglickou mluvící programovou zemí v rámci Erasmu+.
Níže uvedený seznam je příkladem jazykových škol v Irsku, které nabízejí kurzy angličtiny tak, aby vyhovovaly specifickým potřebám našich administrativních i akademických pracovníků v rámci programu Erasmus+.
Více informací: Marketing English in Ireland (MEI)
Poplatek za jazykový kurz je nutné hradit ze zdrojů příslušného institutu, cestovní a pobytové náklady jsou hrazeny z rektorátních prostředků Erasmus+.
Language School |
Website |
ATC Language Schools |
|
Atlas Language School |
|
Babel Academy of English |
|
Cork English College |
|
Emerald Cultural Institute |
|
Future Learning Language School |
|
International House Dublin |
|
The Language Centre of University College Cork |
|
The Linguaviva Centre |
|
Travelling Languages |
|
Twin Group |
FINANČNÍ PODPORA
Výše finanční podpory se skládá z příspěvku na pobytové náklady a jednotkového příspěvku na dopravu, který je odstupňován dle vzdálenosti mezi domácí institucí a místem pobytu v zahraničí.
V případě virtuální mobility nevzniká nárok na finanční podporu.
Finance vypočítané dle Účastnické smlouvy jsou v maximální výši. Při překročení je třeba zajistit si na příslušném institutu/pracovišti doplňkový zdroj financování.
Vstup do Spojeného království Velké Británie a Severního Irska
Do dubna 2025 budou všichni návštěvníci, kteří nepotřebují vízum, s výjimkou britských a irských občanů, potřebovat elektronické cestovní povolení (ETA) - digitální povolení k cestě do Spojeného království.
ETA se rozšiřuje ve dvou fázích:
- Způsobilí neevropští občané mohou požádat o ETA předem od 27. listopadu 2024 a od 8. ledna 2025 budou potřebovat ETA pro cestu do Spojeného království.
- Způsobilí Evropané mohou žádat od 5. března 2025 a budou potřebovat ETA pro cestu do Spojeného království od 2. dubna 2025.
Cestující mohou najít kdy budou potřebovat ETA zde: https://www.gov.uk/guidance/check-when-you-can-get-an-electronic-travel-authorisation-eta
ETA stojí 10 liber a umožňuje opakované cesty do Spojeného království až na šest měsíců v průběhu dvou let nebo do vypršení platnosti pasu - podle toho, co nastane dříve.
VEŠKERÉ INFORMACE naleznete v dokumentu ZDE.
PŘED ODJEZDEM
Agendu cestovních příkazů a vyúčtování spravuje Ekonomické oddělení
Letenky a ubytování pořizujte teprve po schválení cestovního příkazu.
Účastnickou smlouvu připravuje na základě podepsané Mobility Agreement všemi třemi stranami Evropská kancelář RUK. Smlouvu je potřeba podepsat před odjezdem na pracovní cestu.
PO NÁVRATU
Vyjíždějící zaměstnanec se v souladu s Účastnickou smlouvou o poskytnutí grantových prostředků zavazuje vyplnit online dotazník EU Survey v nástroji Mobility Tool a předložit po ukončení školení Confirmation of Erasmus+
Originál dokumentu s razítkem a podpisem přijímající instituce je třeba odevzdat na Ekonomické oddělení v rámci vyúčtování pracovní cesty. V případě, že instituce vystavuje pouze elektronický dokument, je potřeba vyžádat dokument s certifikovaným elektronickým podpisem a nechat ho zaslat na email koordinátora zaměstnanecké mobility RUK.
Po ukončení cesty je účastník povinen zahraniční cestu řádně vyúčtovat do 10 kalendářních dnů.