Zaměstnanecké benefity
Veškeré informace k čerpání benefitů naleznete v OD č. 19/2022 a 21/2022.
Příspěvek na stravování
Hned od začátku pracovního poměru 140 Kč za každý odpracovaný den, 55 % hradí zaměstnavatel (77 Kč / stravenka), 45 % uhradíte srážkou ze mzdy (63 Kč/ stravenka)
KDY MÁTE NÁROK
Pokud máte minimální úvazek 0,5 (tj. 20 hodin týdně), máte nárok na tento příspěvek od prvního dne nástupu do pracovního poměru, a to za každý odpracovaný den. Za odpracovaný den se považuje den, kdy odpracujete alespoň 4 hodiny nepřetržitě.
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Při nástupu do zaměstnání si sami zvolíte, zda budete příspěvek na stravování čerpat ve formě stravenek, stravenkového paušálu nebo formou dotovaných obědů v menzách Univerzity Karlovy, a to hned při nástupu do pracovního poměru. Svou volbu zaškrtnete v příslušném poli při vyplňování osobního dotazníku, který obdržíte od Personálního oddělení.
Jednou za rok máte možnost své rozhodnutí změnit, a to nejpozději do patnáctého dubna daného kalendářního roku. Změnu je zapotřebí nahlásit ze své fakultní e-mailové adresy personálnímu oddělení.
Pokud se rozhodnete pro stravenky:
- personalistka Vám při nástupu do práce a při podpisu pracovní smlouvy (nebo po rozhodnutí o změně typu příspěvku na stravování) předloží k podpisu dohodu o srážkách ze mzdy za stravenky
- dostanete je ve formě „e-stravenek“, jejichž souhrnná hodnota je za příslušný odpracovaný měsíc nahrána na tzv. „stravenkovou kartu“, a to nejpozději třináctého následujícího měsíce
- noví zaměstnanci, kteří ještě „stravenkovou kartu“ nemají, si ji mohou vyzvednout nejdříve 25. den po odpracování prvního kalendářního měsíce, a to v pokladně v budově Hollar u paní Terezy Müllerové (tel. číslo 222 112 217)
Pokud se rozhodnete pro stravenkový paušál:
- Dostanete peníze přímo do výplaty mzdy. Tato částka se nijak nedaní. Celková výše příspěvku je stejná jako při čerpání stravenek (tj. 77 Kč za každý odpracovaný den)
Pokud se rozhodnete pro dotovné obědy:
- Na dotované obědy můžete chodit do zvolených menz. Před první návštěvou menzy si musíte na pokladně v menze nabít zaměstnaneckou kartu. Částku nabytí si sami zvolíte, minimální vklad ale musí být 200 Kč. Platit můžete v hotovosti nebo kartou.
Bližší informace k návštěvám menz naleznete zde.
Příspěvek na dopravu
Po zkušební době, 50 % zaplacené ceny Lítačky nebo In Karty
V případě In Karty nesmí příspěvek přesáhnout polovinu ceny ročního jízdného pražského MHD platného v aktuálním roce.
Zaměstnavatel vám přispěje na úhradu ročního jízdného na území hl. města Prahy v městské hromadné dopravě nebo na úhradu roční slevové In Karty Českých drah.
KDY MÁTE NÁROK
- váš pracovní úvazek činí nejméně 0,5 (tj. 20 hodin týdně) a nejste ve zkušební doběv
- výše příspěvku se dále stanovuje podle výše úvazku
- v jednom kalendářním roce můžete čerpat příspěvek jen na jeden druh jízdného
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Vyplníte si Žádost o příspěvek na dopravu. K žádosti přiložíte kopii elektronické jízdenky (lítačky) či In Karty a kopii dokladu o úhradě ceny za nabití. Všechny doklady potom předáte na Personální oddělení. Po schválení žádosti Vám bude příspěvek vyplacen spolu se mzdou.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na penzijní připojištění a životní pojištění
Po roce zaměstnání, až 2.500 Kč měsíčně
KDY MÁTE NÁROK
Musíte mít uzavřenou smlouvu o penzijním připojištění, o doplňkovém penzijním připojištění a / nebo životním pojištění, přičemž součet vašich příspěvků musí být minimálně 500 Kč měsíčně.
1.250 Kč / měsíc
- příspěvek získáte, jestliže váš úvazek činil a činí nejméně jeden rok nepřetržitě v součtu mezi 0,5 a 0,69
- nárok na příspěvek je ve výši 1,67násobku vašeho vlastního vkladu, nejvýše však 1.250 Kč
2.500 Kč / měsíc
- příspěvek získáte, jestliže váš úvazek činil a činí nejméně jeden rok nepřetržitě v součtu 0, 7 a více
- nárok na příspěvek je ve výši 1,67násobku vašeho vlastního vkladu, nejvýše však 2.500 Kč
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Vyplníte si Žádost o příspěvek a přiložíte kopii smlouvy, na které musí být vidět částka, kterou si sami přispíváte. Dokumenty předáte Personálnímu oddělení. Pokud je všechno v pořádku, Personální oddělení zajistí zasílání příspěvku přímo pojišťovně, se kterou máte uzavřenou smlouvu. Zároveň částku, kterou vám zaměstnavatel přispívá, uvidíte jako informaci na své výplatní pásce.
Pozor! Jakékoliv změny týkající se vaší smlouvy je zapotřebí neprodleně nahlásit Personálnímu oddělení (vč. jejího ukončení).
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na úroky z úvěru na bytové potřeby
Po 3 letech zaměstnání, 60 % ze zaplacených úroků, nejvýše však 10.000 Kč
KDY MÁTE NÁROK
Pokud váš pracovní poměr trval:
- 3 roky minimálně, a to vůči celé univerzitě nebo
- 1 rok v případě, že váš pracovní poměr v posledních 10ti letech trval dohromady 3 roky
- a bezprostředně před podáním žádosti máte úvazek 1,0, tj. 40 hodin týdně, a to po celou dobu 3 let
V případě přerušení pracovního poměru z důvodů odborného pracovního pobytu, mateřské či rodičovské dovolené se toto přerušení do celkového tříletého období nezapočítává. Další podmínkou je, že výše zaplacených úroků za předchozí kalendářní rok (tj. za rok, za který chcete uplatňovat příspěvek) je nejméně 1.000 Kč.
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Vyplníte si Žádost o příspěvek na úroky z úvěru – hypotéky, ke které přiložíte kopii smlouvy o úvěru, výpis z listu vlastnictví, potvrzení o zaplacených úrocích, a to celé předáte Personálnímu oddělení. Pokud je všechno v pořádku, objeví se příspěvek ve vaší mzdě. Při každé další žádosti o tento příspěvek přiložíte k žádosti už jen potvrzení o zaplacených příspěvcích.
Pozor! Žádost o příspěvek musí být Personálnímu oddělení předána vždy nejpozději do 31. října aktuálního roku.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na úroky z účelového úvěru na potřeby související s bytovými potřebami
Po 3 letech zaměstnání, 40 % ze zaplacených úroků, nejvýše však 10.000 Kč
KDY MÁTE NÁROK
Pokud váš pracovní poměr trval:
- 3 roky minimálně, a to vůči celé univerzitě nebo
- 1 rok v případě, že váš pracovní poměr v posledních 10ti letech trval dohromady 3 roky
- bezprostředně před podáním žádosti musíte mít úvazek 1,0, tj. 40 hodin týdně, a to po celou dobu 3 let
V případě přerušení pracovního poměru z důvodů odborného pracovního pobytu, mateřské či rodičovské dovolené se toto přerušení do celkového tříletého období nezapočítává. Další podmínkou je, že výše zaplacených úroků za předchozí kalendářní rok (tj. za rok, za který chcete uplatňovat příspěvek) je nejméně 1.000 Kč.
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Vyplníte si Žádost o příspěvek na úroky z úvěru – úvěr související s bytovými potřebami, ke které přiložíte kopii smlouvy o úvěru, výpis z listu vlastnictví, potvrzení o zaplacených úrocích, a to celé předáte Personálnímu oddělení. Pokud je všechno v pořádku, objeví se příspěvek ve vaší mzdě. Při každé další žádosti o tento příspěvek přiložíte k žádosti už jen potvrzení o zaplacených příspěvcích.
Pozor! Žádost o příspěvek musí být Personálnímu oddělení předána vždy nejpozději do 31. října aktuálního roku.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Nenávratná finanční výpomoc
Příspěvek ze sociálního fondu do výše 500.000 Kč nebo příspěvek ze sociálního fondu do výše 100.000 Kč
Až 500.000 Kč můžete získat jako nenávratnou finanční výpomoc na bytové účely, včetně vybavení bytu nebo rodinného domu, v přímé souvislosti s překlenutím mimořádně obtížných poměrů v důsledku živelní pohromy, ekologické nebo průmyslové havárie.
100.000 Kč můžete získat jako nenávratnou finanční výpomoc v akutní, zvláštního zřetele hodné tíživé sociální situaci, do které jste se dostali bez vlastního přičinění.
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Žádost o nenávratnou finanční výpomoc podáte na Personální oddělení k rukám vedoucí oddělení.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na odborný rozvoj (např. jazykové kurzy)
Po roce zaměstnání, do výše poloviny ceny kurzu, maximálně do výše 5.000 Kč ročně.
KDO a KDY MÁ NÁROK
- váš pracovní poměr musí trvat alespoň 1 rok
- pracovní úvazek musí být po celou dobu 1,0 (tj. 40 hodin týdně)
- ,usí se jednat o kurz spojený s vaším odborným rozvojem
JAK MÁTE POSTUPOVAT
Vyplněnou Žádost o příspěvek na úhradu výdajů na odborný rozvoj spolu s daňovým dokladem (fakturou) za příslušný kurz předáte personálnímu oddělení. Pokud je všechno v pořádku, fakturu dostane Ekonomické oddělení a kurz uhradí. Zároveň vám vystaví fakturu na částku rovnající se rozdílu mezi cenou kurzu a výší poskytnutého příspěvku, kterou musíte neprodleně uhradit.
POZOR! Faktura za kurz musí být vždy vystavena na fakturační adresu fakulty. V textu faktury musí být uvedeno jméno zaměstnance, název kurzu a termín jeho konání.
Žádost o příspěvek musíte předat Personálnímu oddělení nejpozději do 15. listopadu příslušného kalendářního roku.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde.Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na školkovné
50 % celkové platby za kalendářní rok, maximálně do výše 25.000 Kč
Příspěvek je určený výhradně na „školkovné“, nikoliv na stravu dítěte ve školce.
KDO a KDY MÁ NÁROK
- máte-li bezprostředně před podáním žádosti úvazek minimálně 0,5 tj. 20 hodin týdně
Podmínky:
Pokud vaše dítě chodí do mateřské školy nebo do dětské skupiny. POZOR! Pokud vaše dítě chodí do povinné předškolní třídy mateřské školy nebo dětské skupiny (tj. do začátku školního roku, ve kterém dovrší 5 let věku) nárok na školkovné již nemáte. V případě, že jsou na univerzitě zaměstnáni oba rodiče dítěte, příspěvek je poskytnut jen jednomu z rodičů.
JAK MÁTE POSTUPOVAT
- vyplníte Žádost o příspěvek na školkovné a k ní připojíte potvrzení o výši školkovného vč. potvrzení o tom, že dotyčné zařízení je registrováno u MŠMT nebo MPSV (viz další informace ve formuláři žádosti). Všechno odnesete na Personální oddělení. Potom už jenom zasíláte faktury. Jakmile proplacená částka v kalendářním roce dosáhne 25.000 korun, můžete o další školkovné zažádat až v následujícím roce
- žádost na nový školní rok musíte podávat vždy novou a to nejpozději do 30. 9. daného kalendářního roku. Při nástupu dítěte do předškolního zařízení v průběhu kalendářního roku je možné žádost podat nejpozději poslední pracovní den měsíce, ve kterém dítě nastoupilo do tohoto zařízení
POZOR! Faktura musí být vždy vystavena na fakturační adresu fakulty.
Formulář žádosti o příspěvek naleznete zde. Formulář se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
Příspěvek na udržení nebo zlepšení zdravotního stavu zaměstnance
15.000 Kč/ rok, na výběr máte z těchto benefitů:
- 9.120 Kč/rok = příspěvek na komplexní zdravotní prohlídku
- 3.000 Kč/rok = příspěvek na zdravotnické prostředky
- 490 Kč/měsíc = příspěvek na kartu Multisport
Podmínky pro čerpání:
- váš pracovní poměr trvá nepřetržitě 1 rok a úvazek máte nejméně 0,5 → máte nárok na jeden benefit
- váš pracovní poměr trvá nepřetržitě 1 rok a úvazek máte 1,0 → máte nárok na dva benefity
JAK MÁTE POSTUPOVAT
1. Komplexní zdravotní prohlídku pro naši fakultu zajišťuje výhradně Thomayerova nemocnice v Praze 4. Vyplníte Žádost o příspěvek na komplexní lékařskou prohlídku a předáte ji na Personální oddělení, které s Thomayerovou nemocnicí domluví termín prohlídky (prohlídka by neměla trvat déle jak 4 hodiny).
2. Příspěvek na zdravotnické prostředky je možný čerpat pouze prostřednictvím Sodexo Multi Pass Card. Je určený na zdravotnické prostředky, léčivé přípravky a další sortiment lékáren za účelem ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. Vyplněnou Žádost o příspěvek na zdravotnické potřeby z lékárny předáte Personálnímu oddělení nejpozději do 31. 10. daného roku.
3. Příspěvek na Multisport kartu - žádost o vstup do programu si zajistíte sami prostřednictvím příslušného formuláře na webové stránce UK POINT. Bližší informace ohledně podmínek tohoto benefitu naleznete níže v samostatné části věnující se problematice tzv. "Multisportky".
Formulář žádostí o výše uvedené příspěvky naleznete zde. Formuláře se nachází v dolní části pravé strany webové stránky pod názvem SOCIÁLNÍ FOND.
SEDUO.CZ – ONLINE VZDĚLÁVÁNÍ
Seduo.cz je moderní a efektivní forma online vzdělávání. Těšit se můžete na více jak 380 videokurzů od špičkových lektorů a širokou paletu témat od jazyků, kancelářských programů, osobního rozvoje až po správné sezení na židli.
Využít můžete neomezeně všechny kurzy, které Seduo.cz nabízí. Jejich počet se neustále rozšiřuje o další témata. Svoje zkušenosti vám předá např. olympionik a reprezentant ČR, brigádní generál nebo autor knižního bestselleru. Více informací o programu naleznete zde.
Kurzy můžete studovat kdekoliv a kdykoliv, spustit si je můžete na PC, v tabletu i na mobilu. Kurzy jsou rozdělené do několikaminutových lekcí tak, abyste mohli studovat i po částech. Studium vás tedy nijak časově neomezí.
Pro bližší informace a získání přístupu do Seduo.cz kontaktuje vedoucí Personálního oddělení.
KARTA MULTISPORT
Žádost o vstup do programu si zařídíte prostřednictvím příslušného formuláře na webové stránce UK POINT (odkaz naleznete níže).
Přihlašování a odhlašování do / z programu probíhá na měsíční bázi.
Cena této služby je 950 Kč měsíčně (toto je zvýhodněná cena pro FSV UK).
Pokud si podáte žádost o příspěvek, můžete dostat každý měsíc na tento benefit příspěvek 490 Kč.
Ke své kartě můžete získat také doprovodnou kartu (na tyto karty fakulta nepřispívá):
- pro svého manžela / svou manželku za cenu 1.600 Kč měsíčně
- pro své dítě za 500 Kč měsíčně
Po schválení žádosti vám bude příslušná částka pravidelně strhávána ze mzdy.
Kartu si můžete objednat zde.
Po vyplnění objednávky musíte kontaktovat Personální oddělení paní Denisu Dolejšovou z důvodu podpisu dohody o srážkách ze mzdy. Bez podpisu této dohody a předání na Personální oddělení nedojde k předání hotové karty!
Bližší informace k podmínkám využití této karty a k objednání naleznete zde. Případně vám je také podá Denisa Dolejšová, Personální oddělení, tel. č. 222 112 229.
OFFICE 365
Licence opravňuje uživatele, kterému je přidělena, zejména k užívání softwaru Microsoft Office 365 Professional Plus až na 5 jeho zařízeních. Licence se vztahuje vždy na aktuální podporovanou verzi.
Licence je časově omezená existencí alespoň jednoho vztahu, a to studia či pracovněprávního vztahu, mezi uživatelem a organizací.
Více informací na stránkách IT oddělení.
MOBILNÍ HLASOVÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ MOBILNÍM OPERÁTOREM
Mobilní operátor Vodafone
Rektorát Univerzity Karlovy nabízí zaměstnancům UK speciální zvýhodněný program od společnosti Vodafone. Bližší informace naleznete zde.